Obecnie zarządzanie przedsiębiorstwem coraz częściej jest związane z koniecznością zlecenia części obowiązków innym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne budzą strach dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka ma w takim stopniu przeszkolonych pracowników, by w sposób profesjonalny takie zestawienie zinterpretować. Z tego powodu coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej dziedzinie. Dobre agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta indywidualnie, ale także każdy projekt konstruują od podstaw. Nie inaczej dzieje się w przypadku raportów rocznych z funkcjonowania konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z uwzględnieniem wyjątkowych cech konkretnego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie również cel prokurowania takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. W procesie tworzenia raportu rocznego bardzo ważne są także cykliczne konsultacje z reprezentantami danej firmy. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno procentowe jak i inne w przyciągający uwagę, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie analizy otoczenia rynkowego są przy tym wykonywane przez fachowców z dziedziny marketingu. publikacje wspierające biznes. Można więc efektywnie zastosować się do nich w dalszych działaniach firmy, tak w wymiarze finansowym, jak i planów ogólnych.